Tipărire
Categorie: Ecotura

Ecotura este un concurs interscolar organizat de Ecotop Oradea. Concursul se adreseaza elevilor de clasele IX - XII din liceele aflate in judetul Bihor. Concursul consta intr-un weekend in zona Rosia de Beius unde echipe de cate 4 membri trebuie sa participe la mai multe probe ale concursului.

 
Descarca bibliografia de aici. Descarca regulamentul de aici

 

Regulamentul concursului turistic ECOTURA

  1. GENERALITĂŢI
    Concursul turistic ECOTURA este un eveniment anual iniţiat de către ECOTOP Oradea. Concursul este dotat cu trofeul transmisibil ECOTURA. Echipajul câştigător are obligaţia să predea trofeul câștigătorilor următoarei ediții a concursului. Echipajul care câştigă de trei ori consecutiv trofeul ECOTURA intră definitiv în posesia acestuia.
  2. SCOPUL ŞI OBIECTIVELE CONCURSULUI
    Scopul general al concursului este promovarea de forme alternative de educaţie civică şi de mediu în rândul tinerilor liceeni. Obiectivele generale ale concursului ECOTURA sunt:
    • cunoaşterea, promovarea şi valorificarea zonelor de interes turistic, a ariilor naturale protejate din judeţul Bihor;
    • crearea unui cadru propice mai bunei cunoaşteri personale si interpersonale, stimularea spiritului de echipa;
    • promovarea activităţilor de petrecere a timpului liber în natură, a activităţilor de voluntariat.
  3. PARTICIPANŢII
    Concursul turistic ECOTURA se adresează elevilor de clasele IX-XII de la liceele din Bihor. La concurs pot să participe numai echipaje complete, formate din câte trei elevi şi un însoţitor major. Însoţitorul poate fi orice persoană peste 18 ani care îşi asumă responsabilitatea coordonării echipajului. Numărul de echipaje participante este nelimitat.
  4. ORGANIZAREA CONCURSULUI
    Concursul ECOTURA durează trei zile de vineri după-masa pana duminica la prânz. Programul concursului este pus la dispoziţia concurenţilor si este obligatoriu.
    Echipajele participante trebuie să completeze şi să trimită formularul de înscriere pe adresa Ecotop, prin posta sau personal până în ziua de ..........................
    Nu sunt percepute taxe de participare sau de înscriere la concurs.
    Costurile de masă vor fi suportate de participanţi.
    Costurile de transport vor fi suportate de ECOTOP Oradea.
  5. PROBELE DE CONCURS
    Probele de concurs sunt:
    1. proba de cunoştinţe generale; echipajele trebuie să completeze un chestionar cu 15 întrebări, la care trebuie să răspundă într-un timp limitat. Întrebările vizează aspecte de geografie, faună, floră, ecologie, turism, tradiţii, obiceiuri în legătură cu zona de concurs dar şi primul-ajutor pe munte.
    2. proba de traseu; echipajele trebuie să parcurgă un traseu de dificultate medie, în cursul zilei de sâmbătă, dovedindu-şi spiritul de observaţie, spiritul de echipă, lucrul cu harta, modul de deplasare în teren.
      În cadrul probei de traseu vor exista mai multe probe speciale.
      Pentru proba de traseu echipamentul necesar este: pelerina, mâncare, apă de băut, trusa de prim ajutor, harta, busola, bocanci(obligatoriu).
    3. proba de autogospodărire: echipajele trebuie să dea dovadă de spirit de organizare a probei „tabără”. Se notează: modul de organizare a taberei proprii, activitatea de autogospodărire în tabără, modul de părăsire a locurilor de popas şi tabără, relaţiile din cadrul echipei şi modul de comportare faţă de ceilalţi participanţi, punctualitatea şefului de echipaj.
    4. probele “din tabără”: se vor desfăşura sâmbătă după-masa iar tema acestora va fi anunţată cu o jumătate de oră înainte de începere.
    5. proba culturală; echipajele vor pregăti şi vor prezenta, sâmbătă seara, la focul de tabără, un scurt program liber ales (cântece, poezii, scenete, mimă), adecvat ca şi conţinut.
    6. proba de orientare turistică cu busola - găsirea a 8 puncte de reper
      Probele de concurs sunt obligatorii pentru toate echipajele înscrise şi acceptate la concurs.
      De asemenea este încurajată participarea tuturor membrilor echipei la realizarea tuturor probelor şi la întreţinerea unei bune atmosfere. Fiecare echipaj trebuie să aibă un blazon sau un steag propriu reprezentativ. Punctarea probelor se va realiza de către un juriu format de 5-7 membri Ecotop, arbitri şi observatori. Foile de punctare se întocmesc individual de către arbitri, pentru fiecare echipaj în parte, putând fi puse la dispoziţia concurenţilor.
  6. PUNCTAJ
    1. campare; instalarea corectă a taberei, în timp regulamentar(1 oră) - 5 puncte
    2. aducerea unui braţ de lemne pentru foc/2 membri ai echipajului - 3 puncte
    3. prezentarea echipei şi a blazonului (steag ) - 3 puncte + 1 punct pentru o prezentare mai deosebită
    4. jocuri (spirit activ) - 2 puncte
    5. probe “din tabără” – timp/repere + juriu
    6. parcurgerea traseului in timp regulamentar (7 ore) - 3 puncte
    7. probe artistice - punctarea va fi făcuta de un juriu
    8. proba de orientare turistică, 8 repere – timp + juriu
  7. PENALIZĂRI
    1. comportament necivilizat - 3 puncte
    2. mod de deplasare haotic(distanţa mai mare de 30 m între primul şi ultimul) - 2 puncte
    3. comportament necivilizat pe timpul nopţii - 3 puncte
    4. nerespectarea orei de stingere - 5 puncte
    5. nerespectarea orei de trezire - 2 puncte
    6. depăşirea greutăţii de 10 kg a echipamentului individual si de echipa - 2 puncte
      *Penalizările se pot aplica la fiecare probă sau etapă de concurs.
  8. EXCLUDERE
    Excluderea din tabără şi din concurs se face în urma actelor de vandalism şi a nerespectării orelor de program.
  9. ALTE REGULI
    Participanţii vor avea asupra lor echipamentul individual şi de echipă minim necesar adecvat (cort, saci de dormit, saltea termoizolantă, rucsac, bocanci, trusă de prim ajutor, pelerină de ploaie, lanternă etc.).
    Pentru igiena personală se vor folosi, pe cât posibil, produse prietenoase mediului.
    La instalarea corturilor, se va evita săparea de şanţuri de scurgere.
    Se va evita amenajarea de noi vetre de foc. Pentru foc vor fi utilizate numai lemne uscate din căzături.
    Respectarea ordinii în cadrul taberei de concurs este obligatorie. Se va evita excesul de zgomot, mai ales pe parcursul nopţii.
    Se interzice consumul de băuturi alcoolice şi fumatul de către minori. De asemenea, pe parcursul deplasărilor pe traseele turistice sau în cursul activităţilor de lucru este strict interzisă consumarea băuturilor alcoolice.
    Pe traseele dificile, echipajele concurente primesc asistenţă de la Salvamont, iar în caz de evenimente, îşi asumă întreaga responsabilitate.
Descarca bibliografia de aici. Descarca regulamentul de aici